biar hati ini sahaja yang mengerti

September 15, 2013

.dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

Mungkin Allah nak tunjuk jalanNya dgn cara mcm ni,,
mungkin kalau xjadi mcm ni,, hambaNya xkan mengerti ape yang harus dilakukan,,
Mungkin kalau xberlaku sperti ini,, hambaNya ini akan terus memalukan diri sndiri,,

Alhamdulillah,, hati ini mulai redha,, mulai terima,, sesungguhnya sedih ini dari Allah,, dan kegembiraan ini juga dari Allah,,
Alhamdulillah,, hati ini mula nampak jalan keluar,, mula  muhasabah untuk kembali pulang,, mula nmpak dimana cacat cela,, dimana kelemahan dan kekurangan diri,,
Alhamdulillah,, hati ini sudah sedar,, dimana tarafnya,, dimana kedudukannya,, sedar akan hakikat dan fitrah yang Allah kurniakan,, sedar akan dimana kaki ini berdiri,,
Alhamdulillah kerana Allah sedarkan dari khayalan,, angan-angan dan sesuatu yg belum pasti,,
Alhamdulillah kerana saat aku menulis ini,, hati aku redha dan terima semuanya :)

Salah diri ini juga kerana mengharapkan yg sempurna sedangkan diri masih terkapai-kapai,,
salah kerana tidak memandang pada kebenaran,,
salah kerana belum mampu memperkukuhkan hati,,

Ya Allah,, sesungguhnya aku berterima kasih atas ujian Mu,,
bantu aku Ya Allah,, bantu aku untuk jadi semahal bidadari-bidadari Mu,,
bantu aku untuk kembali menjadi seperti dahulu,, bantu aku untuk tidak menganggu hati-hati lain kerana kesalahan ku,,
bantu aku untuk terus berdiri atas prinsipMu,, juga bantu aku untuk terus mengalah,,
ya Allah,, buang rasa untuk terus berjuang ini ya Allah,, buang jauh2 rasa ini,,
campakkan sedikit kekuatan,, pinjamkan aku sedikit kebahagiaan disebalik hikmah kejadian ini,,

ya Allah jagakan dia,, pelihara imannya untuk terus jadi lebih baik,, dan kurniakan dia seorang bidadari yg setanding dgnnya,,
pelihara dia dari kejahatan2 dunia,, pelihara juga bakal bidadarinya,,

terima kasih ya Allah .

*gantikan air mata dengan senyuman.

You Might Also Like

3 comments

  1. hanpa pada Dia kita mampu mengadu..ALLAH lebih tahu segalanya..

    ReplyDelete
  2. a'ah,, hanya mampu mngadu,, dan mampu menulis sbb org yg dmaksudkan xtahu pasal blog ni,, :)

    ReplyDelete
  3. a'ah,, hanya mampu mngadu,, dan mampu menulis sbb org yg dmaksudkan xtahu pasal blog ni,, :)

    ReplyDelete

sisunglybetty. Powered by Blogger.