Mulut orang vs mulut kita :)

March 04, 2014



. Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang .

Kadang2,, 

Susah nak puaskan hati semua orang dengan apa yang kita buat,, 

Susah nak bagi orang paham,, keadaan kita yang sebenar,, 

Orang menilai melaui apa yang orang nampak,, 

Orang menilai guna rasa,, guna hati yang nafsu jadi panduan,, 

Maaf. 

Saya xmarah kalau anda ingin berkata tentang saya,, 

Itu hak awak,, 

Tetapi,, andai apa yang awak katakan itu salah,, maaf,, saya xdapat nak diam kan diri,, 

Sakit hati,, sakit mata tengok saya? Jadi mengapa memilih untuk melihat ?? 

Mengapa memilih untuk menjadi kan saya topik perbahasan?? 

Mengapa memilih untuk mengetahui,, 

Mudah,, jangan tengok,, jangan amik tahu,, jangan sibuk,, 

Habis cerita,, senang cerita,, xpayah bukak cerita,, kan awak ?

Huh,, senyum,, bila awak bersuara,, saya cuma anggap yg awak buat lawak,, 

Btw,, thanx awak2 yaa :) 

Saya tahu apa saya buat . 

Lozl/anis

Assalamualaikum :)

You Might Also Like

2 comments

  1. Sabar ye saudari. Biasa lah tu mulut manusia xboleh ditutup. Keep strong and be yourself. Ignore those people who always give destructive comment or sight :)

    ReplyDelete

sisunglybetty. Powered by Blogger.