Tabahlah hati .

March 11, 2014


. Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang . 

Hari yang cerah,, xsentiasa nya panas. Kan? Ade ketikanya,, akan ade hujan yang turun saat mentari panas memancar.

Ya. Itulah yang aku sedang lalui. Mungkin Allah nak uji,, 
Allah pinjam kan sekejap kebahagian itu untuk aku lupakan kesedihan yang panjang dulu.
Tapi Allah amik semula nikmat kebahagiaan pinjaman tu . 
Tapi tak dinafikan,, kesedihan tu bertambah perit dari yang lama. 
aku tiada hak nak mengeluh, nak mempertikaikan mengapa aku.
Hati aku bagai xmampu nak tanggung,, 
Mungkin aku rampas hak orang dalam aku xsedar,, dalam aku tak tahu,, 
Jadi Allah nak pulangkan balik hak tu pada tuan dia,, 

Xmampu nak tulis,, 
Macam2 dalam hati,, 
Macam2 ayat yang nak diungkap,, tetapi hanya ni yang mampu dikongsi,, 
Biar orang xfaham,, janji duka kat hati ni terubat sedikit,, 

Ingin aku pesan pada sesiapa yang membaca, 
Andai kita xmampu nak pegang hati seseorang itu,, 
Jangan ambil risiko,, 
Perit nya pemilik hati itu tiada bandingan,, 
Kalau tahu hanya untuk dipermainkan,, 
Jangan teruskan,, 
Sebab sakitnya xde siapa yang tahu,, 
Jangan mudah menabur harapan,, sebab yang mendengar akan mudah berharap,, 
Jujur itu penting,, ikhlas itu yang utama. 
Aku manusia,, perempuan,, lemah hatinya,, 
Sampai xmampu nak berdiri,, sampai xmampu nak bersuara,, 
Biar lakonan jadi ubat untuk aku nmpak kuat. 


Rabbi yassir ya Karim,,

Gambar dalam kenangan. Done deleted. Off now. 

You Might Also Like

0 comments

sisunglybetty. Powered by Blogger.