siapa pendek?

April 14, 2015

sampai satu saat, bila aku sedar bertapa tingginya engkau.
maka aku tak akan berharap untuk mendongak memandang lagi.
aku kena terima hakikat yang aku tetap rendah.
walau aku cuba jadi tinggi.
untuk jadi yg setaraf dgn kau.

hurm.

kenapa aku cakap semua ni?
sebabnya? sebabnya adalah fitrah. fitrah semua orang, nak kan yang baik untuk jadi patner hidup. Dan ianya termasuk lah aku.
ya, aku ada berangan untuk dapat yang baik. Yang jauh elok dari aku, dari segi agamanya, budi bicara nya, ilmunya, kehidupannya, dakwahnya.

siapa xnak weyh, orang baik, yang ada harapan cerah untuk tarik kita sama2 masuk syurga nanti. siapa xnak kan? Syurga bhaii,, bukan tempat2 biasa yg ada atas dunia ni. Tempat yang menjadi impian smua org kat dunia ni. nak masuk syurga bukan senang. Dan xsusah pun sebenarnya kalau kita ikut apa jalan yg Allah dah tunjukkan untuk kita.
tapi kadang2 ada masa kita perlukan seseorang yang boleh tolong permudahkan jalan kita. So orang tu mesti lah orang yang sentiasa dekat dgn kita. Dan salah satu orang yg boleh bantu kita lebih2 lagi aku sebagai perempuan ialah suami.

then bila difikir2kan balik, bila aku termenung sorang2, aku fikir pasal diri aku dengan orang yang aku bharap untuk jadi patner aku bila masuk syurga nanti, aku terus batalkan niat aku untuk berharap pada org2 baik mcm ni.
Sebab nya aku jahat. hurmmm *sedih*. bila aku sedar yang diri aku ni mcm mana, hurm,, aku jadi down jugak lah. mcm mustahil orang macam aku nak yang baik2. Sedangkan Allah sendiri yang janji lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.

Jadi malu nak mintak dengan Allah kurniakan lelaki yang baik2 sedangkan tahu hakikat diri sebenar. Diri ini tidak lah solehah mana, tapi nak yang soleh2. malu beb! duk mengharap lelaki yang nak bangun qiam sedangkan nak buat solat sunat qabliah subuh pun selalu skip. Mana lah Allah tu nak bagi. Ada lagi perempuan solehah yang layak dengan lelaki soleh yang duk pohon setiap hari tu.

Dan perkara ni buat aku sedar jugak yang aku kena berubah jadi semakin baik dari yang sebelum ni. dan aku jugak xmengharapkan llaki yang terlalu baik utk aku. Cukup lah yang sanggup berubah sama2 dengan aku. Yang nak usaha sama2 untuk sampai ke syurga Allah.
dan yang sanggup tunggu aku bila aku sedang jatuh masa usaha jadi baik.

doakan aku. dan doakan sahabat2 perempuan aku yang lain jugak dikurniakan pasangan yang baik2, lelaki2 yang jadikan Islam sebagai cara hidup yang sebenar. aku nak masuk syurga sama2.

takpe anis, Allah tu bersifat arRahman ar-Rahim, dia tahu niat dan usaha kau mcm mana. insyaAllah, Dia akan kurniakan llaki yang sedang mencuba menjadi hamba yang soleh seperti kau. Aaminn..

You Might Also Like

0 comments

sisunglybetty. Powered by Blogger.