refresh.

November 04, 2016




Assalamualaikum and bismillah.

its been a long time since i'm posting something here. i'm really2 busy with my hectic student life.
yah, dah start degree. i'm studying at medinah university rn in bachelor of islamic scienc fiqh & usul fiqh. yeayyy! dah grad almost for 3 month. nothing special for this post.

Its kinda new experience here, sebab xpernah dalam hidup aku, aku belajar fully arabic with the arabian lecturer. And for the first time rasa jadi kaum minority dalam kelas sbb there're almost from nigeria, somalia, sudan, syria, usa dll. Lecturer aku pun smua bukan org msia,  OMG! like seriously, lecturer aku for upcoming semester pun xde langsung melayu.

And the important things is, kehidupan aku kat sini buat aku terpaksa push diri aku utk speaking. Yah, aku bengap bab english2 ni, tapi diorang chillax je. Tak kisah lah broken ke, grammar hancus ke laut sekalipun, tak ada orang kisah. Sama-sama belajar. Diorg buat aku rasa xmalu utk speaking walaupun salah, xkisah lah in english or arabic.

Mana tak nya, staff kat sini pun ramai org luar. Ahah, yg paling awesomenya, driver kitorg pun pandai cakap arab. Lol! everyone here is speaking in arabic.

One day, aku kena usik dengan lecturer. Aku dalam lif, pastu... dia nak masuk, tapi dia stay je depan lif, dia cakap.

"nazala.. nazalaa?" sambil tangan tunjuk ke atas. Aku geleng kalut, housemate aku terus cakap..

" no, no, down down" sambil jari tunjuk kebawah.

lecturer tu sekali lagi buat benda yg sama dengan ayat yang sama.

" Nazala? nazala?" sambil tunjuk ke atas.

skali lagi, kitorg ulang perbuatan yang sama sambil cakap down down.

then lecturer tu gelak dan masuk lif,

" you're new student right? haha its nazala, down. i just wanna kidding with you"

Masa tu baru aku perasan, yg apa dia sebut dengan perbuatan dia lain. dia mmg saje nak kenakan kitorg sbb kitorg kalut. Haha beriyer dia gelak dengan kawan dia lagi sorang. Dia sebut bawah tapi tangan dia tunjuk atas. Even kitorg tahu masksud dia skalipun, tapi sebab kitorg xyakin dan xpeka, kitaorg senang-senang tertipu dengan dia.

Kalau ingatkan balik, mmg gelak besar kitorg.

k k, dah-dah, tu je yg aku nak citer. Lepas ni aku akan cuba tulis setiap hari. Trying to share everything. Tak kisah lah ada orang baca ke tak. lol!

justwanna  to say hello again and, and will updating soon.

You Might Also Like

0 comments

sisunglybetty. Powered by Blogger.