Warna Warni Si Hodoh; ceritera jiwa.

September 07, 2017



pada angka seumur aku kini, aku semakin susah untuk mencinta. tapi, ada masa aku tak mampu nak melawan rasa yang aku susah nak rasa. mungkin sebab rasa senang tu membuatkan perasaan yang susah ada tu semacam senang tiba-tiba.

mungkin kot boleh jadi mungkin la jugak.

dan aku rasa kalah. mungkin sebab aku yang salah.

hmm.

Aku tak sepatutnya terdahulu merasa sehingga ada yang menghulurkan tangan untuk merasai bersama, Aku tak patut dan tak sepatutnya aku buat. Tapi nampak macam dah terbuat.

Pernah tak dalam hidup korang korang jatuh sayang kat seseorang ni pada seawal hari korang kenal sedangkan korang baru kenal. okay lah, sayang tu macam over sgt, suka lah nampak mcm ngam sikit term dia. Pernah?

Rasa senang, rasa selesa, rasa macam dah jumpa sebahagian bayang-bayang hidup korang walaupun baru kenal? Rasa tu susah nak digambarkan, tapi seawal perkenalan tu je dah boleh buat korang senyum sorang2 dan dalam bayangan masa depan korang, korang nampak dia. sedangkan benda tu tak pernah jadi bila korang dengan org yang korang dah sayang bertahun.

Pernah?

Dari suka tu dalam korang tak sedar, korang dah langgar batasan yang korang letak dengan terjatuh sayang tanpa sepatutnya korang buat mcm tu? dan benda tu nampak semakin complicated dan salahnya datang dari diri kau sendiri. Sebab dah tersayang.

Bila dah terjatuh sayang, ada dua kemungkinan yang kau akan dapat. Sama ada SAYang atau SAY-good-bye. Kalau dapat sayang semula kira bertuah sangat lah. rezeki menyebelahi kau. Untuk rasa sayang dan disayangi kembali. Kalau dapat sebaliknya?

yang lagi sakit bila dua-dua yang di atas bukan apa yang kau dapat.

Dan kau duduk kat persimpangan. Mungkin disayangi atau syok sendiri. Dan masa tu kau berperang dengan diri sendiri. Dengan apa yang dia tunjukkan. Apa dia sudah mula menyayangi atau sudah mula pudar dari cuba menyayangi atau sudah tidak menyayangi atau tak pernah menyayangi kau pun.

Waktu tu berperang dengan diri sendiri. Sama ada belajar untuk pergi, atau terus menanti atau cuba untuk disayangi kembali. Sedangkan dalam masa depan kau, kau nampak dia dalam setiap sesuatu. Tapi dari apa yang ditunjukkan, berlawanan terus dari apa yang kau rasa. Atau mungkin diri sendiri yang buta tak nampak sebab terlalu takut untuk perasan dan berharap.

Kalau lah semuanya jernih dan kelihatan tanpa perlu ditanya. mungkin ianya jadi senang.
Dan kalaulah senang untuk melarikan diri terus dari semua ini.

Kalaulah aku tak jatuh cinta terlebih dahulu..........













You Might Also Like

0 comments

sisunglybetty. Powered by Blogger.