#coretan hati : cuma gadis

April 23, 2014




Aku hanya gadis biasa ,
Yang selalu dimanja ibu ayah ,
Yang deras mengalir air mata ,
Yang cengeng kadangnya .
Itu aku ,
10 tahun kedepan mungkin tetap sama .

Bila bicara soal hubungan halal ,
Aku juga punya impian ,
Bintang bagaimana yang selalu aku mimpikan ,
Andai diberi pilihan ,
Aku ingin peluang untuk memilih ,
Bintang yang mana akan jadi lampu hidup aku .

Mimpi bintang yang sabar sifat nya ,
Panas apatah lagi,
Jauh sekali bayang sifat itu ,
Bicara matang sikap nya ,
Biar papa harta asal kaya kasih sayang ,
Sutera dalam sopan layanan .

Andai tidak ,
Aku cuba ,
Agar dapat dibentuk acuan bintangnya ,
Tapi , aku juga manusia ,
putus jalinan tali kadang-kala,
perlukan masa untuk aku anyam keyakinan tu kembali .
aku sahut cabaran itu ,
sebab aku rasa aku mampu,
asal jangan sampai satu ketika ,
keyakinan itu hilang .
itu sahaja .
kerana aku Cuma gadis biasa .
Cuma .

coratcoret  .
23042014 .
anis .

You Might Also Like

0 comments

sisunglybetty. Powered by Blogger.